|
۱۲پوشه که حاوی حدود ۵۰ برنامه فلش کوتاه مدت مربوط به-زلزله -سنگهای آذرین - گسل
انیمیشن های زیبا مربوط به علوم ششم
حجم فایل در حدود11/5 مگابابت
کمی برای دانلود وقت می برد.صبر کنید.
توجه
اگر در رایانه پخش کننده خاصی دارید اول امتحان کنید بعد اگر نمایش داده نشدند این برنامه کمکی را نیز دانلود وبعد نصب کنید.
نرم افزار پخش این برنامه
حجم فایل حدود۴ مگا بایت
به نام خدا.
دانلود نمونه سوالات استعداد های درخشان سال 94-95 به همراه پاسخ تشریحی درس ریاضی.
با سلام و احترام
.... این نرم افزار تنها با هدف یاری بخشی به همکاران معلم و ساده سازی و سرعت بخشی به تکمیل نمون برگ گزارش پیشرفت تحصیلی –تربیتی، با صرف هزینه های زمانی و مادی شخصی، بدون چشمن داشتی ، با همراهی انتشارات گردوی دانش ،تولید شده و رایگان در اختیار قرار گرفته است. بی تردید گام نخست با نارسایی هایی روبروست، لطفا شما خوبان آگاه هر گونه می توانید چه در بخش فنی و چه علمی برای ارتقا نسخه های بعدی یاریگری خود را از ما دریغ نفرمایید.
مراحل استفاده از نرم افزار
توجه:
ابتدا فایل راهنما را مطالعه و سپس فایل اصلی دانلود گردد .
سایت دکتر قره داغی
http://akt1388.persianblog.ir/
تعداد سوالات ششم 70 - تعداد سوالات پنجم60 و تعداد سوالات چهارم 55سوال می باشد که در بهمن ماه همزمان در مدارس سراسر کشورتوسط سازمان بسیج دانش آموزی اجرا گردیده است.
آزمون پایه ششم
ردیف |
نام درس |
تعداد سوالات |
از شماره |
تا شماره |
زمان پیشنهادی |
1 |
قرآن و هدیه های آسمان |
10 |
1 |
10 |
12 دقیقه |
2 |
فارسی |
15 |
11 |
25 |
18 دقیقه |
3 |
علوم |
15 |
26 |
40 |
20 دقیقه |
4 |
ریاضی |
20 |
41 |
60 |
25 دقیقه |
5 |
مطالعات اجتماعی |
10 |
61 |
70 |
10 دقیقه |
آزمون پایه پنجم
ردیف |
نام درس |
تعداد سوالات |
از شماره |
تا شماره |
زمان پیشنهادی |
1 |
قرآن و هدیه های آسمان |
8 |
1 |
8 |
10 دقیقه |
2 |
فارسی |
10 |
9 |
18 |
13 دقیقه |
3 |
علوم |
15 |
19 |
33 |
20 دقیقه |
4 |
ریاضی |
15 |
34 |
48 |
25 دقیقه |
5 |
مطالعات اجتماعی |
12 |
49 |
60 |
12 دقیقه |
آزمون پایه چهارم
ردیف |
نام درس |
تعداد سوالات |
از شماره |
تا شماره |
زمان پیشنهادی |
1 |
قرآن و هدیه های آسمان |
9 |
1 |
9 |
13 دقیقه |
2 |
فارسی |
9 |
10 |
18 |
12 دقیقه |
3 |
علوم |
10 |
19 |
28 |
15 دقیقه |
4 |
ریاضی |
10 |
29 |
38 |
18 دقیقه |
5 |
جغرافیا |
6 |
39 |
44 |
6 دقیقه |
6 |
تاریخ |
6 |
45 |
50 |
6 دقیقه |
7 |
مدنی |
5 |
51 |
55 |
5 دقیقه |
آزمون جامع ششم ابتدایی تمام دروس ششم(تستی)
شماره 1
عناوین مواد درسی و موضوعات پایة ششم جهت درج در کارنامة توصیفی به موارد بالا افزوده شده است. درس کار و فناوری افزوده شد.(21 اردیبهشت92
اهداف، نشانه های تحقیق و سطوح عملکرد دروس
پایه های اول، دوم، سوم، چهارم و ششم ابتدایی
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
خیلی از مردم آگاهی لازم در مورد زلزله و بزرگی یا شدت آن ندارند
بزرگی زلزله با واحد ریشتر مبین میزان امواجی است که از مرکز زلزله ساطع می شود. اما شدت زلزله با مقیاس مرکالی میزان خرابی های بوجود آمده را مشخص می کند بنابراین ریشتر مبین اندازه ذاتی زلزله است و به نوع ساخت و ساز بستگی ندارد، در حالی که شدت زلزله به ساخت و ساز نیز بستگی داشته و ممکن است دو زلزله با بزرگی های یکسان در مناطق مختلف شدتهای متفاوتی را باعث شوند.
ریشتر مقیاس اندازه گیری شدت زلزله است که توسط چارلز ریشتر و بنو گوتنبرگ در سال ۱۹۳۵ ارائه گردید.
مقدارِ ریشترِ یک زلزله، از محاسبه لگاریتمِ اندازه امواج ثبت شده در یک لرزه نگار بدست می آید. بنابراین اندازه امواجی که منجر به زلزله ای به بزرگی ۵ در مقیاس ریشتر می شود، ۱۰ برابر اندازه امواجی است که یک زلزله ی ۴ ریشتری ایجاد می کند.
میزان انرژی ای که توسط یک زلزله آزاد می گردد، می تواند بسیار بسیار زیاد باشد! انرژی ای که از یک زلزله ی ۵ ریشتری آزاد می گردد، ۳۱٫۶ برابر انرژی آزاد شده از یک زلزله ی ۴ ریشتری است (۳۱٫۶، جذر عدد ۱۰۰۰ می باشد. )
زلزله ای به اندازه ۸٫۹ در مقیاس ریشتر، که اسفندماه ۸۹ در ژاپن به وقوع پیوست،انرژی ای معادل ۱۴۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ژول آزاد می کند! بمب اتمی ای که در ۶ آگوست سال ۱۹۴۵ بر روی هیروشیما منفجر شد، فقط ۶۳ تراژول انرژی آزاد کرده بود! بنابراین انرژی ای که طی این زلزله آزاد شده، چیزی معادل ۲۲۳۸۰ برابر آن بمب اتمی است. همچنین این انرژی معادل انفجار ۳۳۶ میلیون تن TNT است. برای اینکه تصور بهتری از این مقدار TNT داشته باشید، خوب است بدانید که این مقدار TNT به قدری است که با آن بتوان تمام سطح کشور ایران را به ارتفاع ۱۲ سانتیمتر با TNT پوشاند!
بزرگترین درجه ریشتری که تاکنون توسط دستگاههای لرزه نگاری ثبت شدهاست. مربوط به زلزله جنوب شرق آسیا میشود که در تاریخ پنجم دی ماه سال 1383 اتفاق افتاد که از پیآمدهای مهم آن ایجاد امواج سونامی و مرگ صدها هزار نفر بود. بزرگی این زلزله مهیب 9.1 درجه در مقیاس ریشتر بود
مقدارِ ریشترِ یک زلزله، از محاسبه لگاریتمِ اندازه امواج ثبت شده در یک لرزه نگار بدست می آید. بنابراین اندازه امواجی که منجر به زلزله ای به اندازه ۵ در مقیاس ریشتر می شود، ۱۰ برابر اندازه امواجی است که یک زلزله ی ۴ ریشتری ایجاد می کند.
میزان انرژی ای که توسط یک زلزله آزاد می گردد، می تواند بسیار بسیار زیاد باشد! انرژی ای که از یک زلزله ی ۵ ریشتری آزاد می گردد، ۳۱٫۶ برابر انرژی آزاد شده از یک زلزله ی ۴ ریشتری است (۳۱٫۶، جذر عدد ۱۰۰۰ می باشد. جهت محاسبه رابطه ی بین اندازه امواج و انرژی زلزله!).
حال به سوال اساسی میرسیم! ۸٫۹ ریشتر یعنی چقدر؟!
زلزله ای به اندازه ۸٫۹ در مقیاس ریشتر، انرژی ای معادل ژول آزاد می کند! یعنی ۱۴۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ژول! بمب اتمی ای که در ۶ آگوست سال ۱۹۴۵ بر روی هیروشیما منفجر شد، فقط ۶۳ تراژول انرژی آزاد کرده بود! بنابراین انرژی ای که طی این زلزله آزاد شده، چیزی معادل ۲۲۳۸۰ برابر آن بمب اتمی است. همچنین این انرژی معادل انفجار ۳۳۶ میلیون تن TNT است. برای اینکه تصور بهتری از این مقدار TNT داشته باشید، خوب است بدانید که این مقدار TNT به قدری است که با آن بتوان تمام سطح کشور ایران را به ارتفاع ۱۲ سانتیمتر با TNT پوشاند!
حتماً برای شما هم وسعت فاجعه ملموس تر شده است! تنها شانس مردم ژاپن این بوده است که زلزله در عمق ۲۴٫۴ کیلومتری زمین رخ داده و احتمالاً بخش قابل توجهی از انرژی خود را در لایه های درونی زمین از دست داده است.
آیا زلزله ای با این قدرت ممکن است هر لحظه اتفاق بیافتد؟
احتمالاً بله … ولی نه در هر جایی! … و نه در هر زمانی! در جهان روزانه حدود ۸۰۰۰ زلزله ی کمتر از ۲ ریشتر رخ میدهد! اما زلزله هایی با قدرت حدود ۹ ریشتر، چند سال یک بار در کره زمین رخ میدهند! البته این آمار تنها آمار هستند! مثال نقضش، زلزله ۸٫۸ ریشتری شیلی است که سال گذشته رخ داد! همچنین ۲ زلزله ۸٫۵ و ۸٫۷ ریشتری که در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۵ (با فاصله زمانی ۲ سال!) و در یک محل! (اندونزی) اتفاق افتاد.
خلاصه ی تمام دروس ششم در ادامه مطلب
نکات علوم ششم1 | |
نکات علوم ششم2 | نکات ریاضی ششم2 |
نکات علوم ششم3 | نکات ریاضی ششم3 |
نکات علوم ششم 4 | نکات ریاضی ششم4 |
نکات علوم ششم 5 | نکات ریاضی ششم 5 |
نکات علوم ششم 6 | |
نکات علوم ششم 7 |
|
نکات علوم ششم 8 |
نمونه سوالات دروس ابتدایی
پاورپوینتهای آموزشی ذیل، مناسب مطالعه آموزگاران و دانش آموزان میباشد.
پاورپوینت های آموزشی علوم ششم ابتدایی، که فقط مناسب مطالعه آموزگاران می باشد:
|
سلولز ملکولى نخمانند و دراز است که پیکر گیاهان را میسازد. چوب درختان مقدار فراوان سلولز دارد. به این دلیل، کاغذ را از آن میسازند، براى این کار، درختان را میبرند و به کمک ماشین ویژهاى، تنهى آنها را ریز ریز میکنند. سپس، این تکههاى کوچک چوب را با مواد شیمیایى و مقدار فراوان آب داغ، مخلوط میکنند تا خمیرى از رشتههاى سلولزى به دست میآید.
به کمک وسایل بسیار سادهاى میتوانید در خانه کاغذ بسازید. براى این کار شما به غربالى شبیه شکل مقابل نیاز دارید. این غربال را میتوانید با همکارى پدر و مادر خود بسازید. مقدارى کاغذ باطله را ریز ریز کنید. تکههاى کاغذ را تا 15 دقیقه در آب گرم بگذارید. سپس به کمک قاشق، آنها را با آب مخلوط کنید تا خمیر کاغذ آماده شود. اکنون به کمک غربال، آب اضافى خمیر را از آن بگیرید. سپس خمیر را به آرامى روى یک ورقهى پلاستیک برگردانید و روى آن را با ورقه پلاستیکى دیگرى بپوشانید. اکنون به کمک وردنه آب اضافى را از کاغذ بیرون کنید و آن را در آفتاب بگذارید تا خوب خشک شود.
علّت چسبیدن بادکنک (مالش داده شده به موی سر) به دیوار
چیست؟
القای بار هنگامی اتفاق میافتد که یک جسم دارای بار منفی سبب
رانش الکترونها از سطح جسم دیگری میشود. این امر ناحیهای در
جسم دومایجاد میکند که دارای بار مثبتتری است. سپس یک
نیروی جاذبه بین دو جسم اعمال میشود. برای نمونه، هنگامی
که یک بادکنک مالش داده میشود، در نتیجهٔ ایجاد نیروی جاذبه
بین دو سطح (بادکنک و دیوار) که دارای بارهای الکتریکی
مخالف هستند، بادکنک به دیوار میچسبد (سطح دیوار به دلیل
القای بار دارای بار الکتریکی میشود. این امر به این ترتیب اتفاق
میافتد که الکترونهای آزاد موجود بر سطح دیوار به وسیلهٔ
بادکنک دارای بار منفی رانده میشوند و به این ترتیب سطح دیوار
دارای بار مثبت میشود که به سطح بادکنک که دارای بار منفی
است نیروی جاذبه اعمال میکند).
روشهاي عملي جهت يابي وطريقه بدست آوردن آزيموت قبله بر روي زمين:
چهار جهت اصلي:
افق هر نقطه ،مدارآن محل رادر دو نقطه ونصف النهار آن محل را نيز در دو نقطه قطع مي كند بطوريكه خط واصل ميان دو نقطه اول بر خط واصل ميان دو نقطه دوم عمود است . از دو نقطه اول ،آن كه در سمت طلوع خورشيد است،مشرق يا خاور ،وآنكه در سوي مقابل واقع شده آن است،مغرب يا باختر گويند. از دو نقطه دوم آنرا كه در طرف چپ شخصي كه رو به مشرق ايستاده است ،شمال ونقطه ديگر را كه در مقابل آنست ،جنوب مي نامند.
جهات فرعي:
چهار نقطه شمال ،جنوب ،مشرق،ومغرب،دايره افق هر محل را به چهار قسمت برابر تقسيم مي كنند.(چهار جهت اصلي ) براي اينكه در علم جغرافيا ودريا نوردي ويا هوا نوردي امتدادها را بادقت بيشتري تعيين نمايند هر يك از زواياي قائمه ميان چهار جهت اصلي را به چهار قسمت متساوي تقسيم مي كنند وبدين جهت دوازده نقطه يا جهت ديگر حاصل مي گردد كه به آنها جهات غرعي مي گويند .اسامي جهات مزبور به ترتيب گردش عقربه هاي ساعت از سمت شمال عبارتست از :
1- شمال 9- جنوب
2-شمال شمال شرقي 10- جنوب جنوب غربي
3- شمال شرقي 11- جنوب غربي
4- شرق شمال شرقي 12- غرب جنوب غربي
5- شرق 13- غرب
6- شرق جنوب شرقي 14- غرب شمال غربي
7- جنوب شرقي 15- شمال غربي
8- جنوب جنوب شرقي 16- شمال شمال شرقي
در جهت يابي براي نشاني دادن ناچار از بكار بردن جملاتي مانند سمت چپ وراست هستيم . حال اگر سمت مبنايي وجود نداشته باشد سمت هاي راست وچپ را نسبت به چه بايد سنجيد. براي رفع هرگونه ابهام و برقراري ارتباط وايجاد تفاهم ،در نقشه خواني و سمت يابي همواره از سمت معيني به نام سمت مبنا يا سمت شمال استفاده مي شود و كليه جهت ها وامتدادهاي طبيعت را نسبت به آن مورد سنجش قرار مي دهند.
سمت مبنا در نقشه خواني بر سه نوع تقسيم مي گردد ، كه عبارتند از :
رَوَى جَابِر عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السّلام قَالَ: قَالَ النَّبِی (صلّى اللَّه علیه و آله): «إِذَا كَانَ أَوَّلُ یوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نَادَى مُنَادٍ: یا أَیهَا الْمُۆْمِنُونَ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِكُمْ؛ ثُمَّ قَالَ: یا جَابِرُ جَوَائِزُ اللَّهِ لَیسَتْ كَجَوَائِزِهَۆُلَاءِ الْمُلُوكِ ثُمَّ قَالَ: هُوَ یوْمُ الْجَوَائِز».
جابر از امام باقر علیه السّلام روایت كرده كه آن حضرت فرمود: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله فرمود: «چون روز اول شوّال فرا مى رسد منادیى ندا مى كند: اى مۆمنان در این صبحگاه بشتابید براى جوائزتان .[كه به پاداش عبادات رمضان میدهند] سپس فرمود: اى جابر جوائز خداوند متعال كه مانند جوائز این پادشاهان نیست. آنگاه فرمود: امروز روز جائزه است». (من لا یحضره الفقیه، ج1، ص511، ح 1478)
به اطلاع همكاران، صاحبنظران ، معلمان و دبیران گرامي ميرساند نگاشت اوليه (غیر قابل استناد) كتاب های پایه چهارم ابتدایی و دوم دوره متوسطه اول (هشتم) جهت آشنايي بيشتر همكاران با ساختار كتاب ، در دسترس عموم قرار ميگيرند. لازم بذكر است اين کتاب ها نسخه نهايي نمي باشند و بدليل احتمال تغييرات، بهيچ وجه قابل استناد نيستند.
سال چهارم ابتدایی |
سال هشتم متوسطه |
کتاب ریاضی | کتاب ریاضی |
کتاب علوم | کتاب علوم |
کتاب مطالعات اجتماعی | کتاب زبان انگلیسی |
کتاب تربیت بدنی | کتاب تفکر و پژوهش |
کتاب ضمیمه هنر | کتاب عربی |
کتاب فارسی خوانداری | کتاب آموزش مهارتهای نوشتاری (نگارش و انشا) |
کتاب فارسی نوشتاری | کتاب کاروفناوری- فایل1- فایل2 |
نمونه سوالات علوم نوبت دوم
نمونه سوال1 نمونه سوال 2
نمونه سوال3 نمونه سوال 4
نمونه سوال5 نمونه سوال 6
نمونه سوال فارسی و املا و انشا ششم ابتدایی نوبت دوم
50 صفحه
استاندارد سازی شده توسط سنجش آموزش وپرورش
http://sheshom6.persianblog.ir/post/161/
15 آزمو ن ریاضی نوبت دوم پایه ی ششم
ریاضی خرداد-شماره ی 1 |
ریاضی خرداد-شماره ی 2 |
ریاضی خرداد-شماره ی 3 |
ریاضی خرداد-شماره ی 4 |
ریاضی خرداد-شماره ی 5 |
ریاضی خرداد-شماره ی 6 |
ریاضی خرداد-شماره ی 7 |
ریاضی خرداد-شماره ی 8 |
ریاضی خرداد-شماره ی 9 |
ریاضی خرداد-شماره ی 10 |
ریاضی خرداد-شماره ی 11 |
ریاضی خرداد-شماره ی 12 |
ریاضی خرداد-شماره ی 13 |
ریاضی خرداد-شماره ی 14 |
ریاضی خرداد-شماره ی 15 |
در این نوشتار سوالات خرداد ماه پایه ی ششم دبستان ، به صورت نمره ای آماده شده است... مجموعه ی سوالات این پایه رو که شامل دروس فارسی ، هدیه های آسمانی ، علوم تجربی ، مطالعات اجتماعی و ریاضیاتهست رو خدمت شما بزرگواران تقدیم می کنم
بخش دانلود:
1_ سوال و پاسخنامه ی تصحیح درس هدیه های آسمانی پایه ششم دبستان(نمره ای)؛
2_ سوال و پاسخنامه ی تصحیح درس مطالعات اجتماعی پایه ششم دبستان(نمره ای)؛
3_ سوال و پاسخنامه ی تصحیح درس ادبیات فارسی پایه ششم دبستان(نمره ای)؛
4_ سوال و پاسخنامه ی تصحیح درس علوم تجربی پایه ششم دبستان(نمره ای)؛
5_ سوال و پاسخنامه ی تصحیح درس ریاضی پایه ششم دبستان(نمره ای).
ادامه ی سوالات درس تفکروپژوهش